O gwarancjach dla przewoźników
19. posiedzenie Senatu - 19, 20, 21 czerwca 2002
LOT jest przedsiębiorstwem państwowym. Co się stanie z naszymi gwarancjami w momencie jego prywatyzacji, gdy wejdzie obcy kapitał i stanie się kapitałem większościowym - docieka senator Romaszewski. Jak ten problem jest rozwiązany? Bo może się okazać, że Lufthansa lub inne linie przejmują 51, 55 albo 60% udziałów, a my ciągle dajemy gwarancje. Na postawione pytanie senator otrzymuje odpowiedź, iż kwestia, o którą pyta, nie była przedmiotem obrad komisji senackiej, która uważała, że system zabezpieczający da przewoźnikom jednakowe gwarancje wszystkich rządów, w tym rządu polskiego. Te gwarancje mają wynosić 1,5 miliarda dolarów.
Więcej o dyskusji nad tym punktem na stronie Senatu RP.
patrz: stenogramy posiedzeń > 19 posiedzenie > ctrl + F > Zbigniew Romaszewski > pkt.16